Szijjártó: Van egy ötödik magyar származású túsza is a Hamásznak
A külügynek az elrabolt egyik hozzátartozója jelezte, hogy mi történt.
A külügynek az elrabolt egyik hozzátartozója jelezte, hogy mi történt.
Több fontos elem is hiányzott Szijjártóék szerint a szövegből, ami nem tette lehetővé a határozat támogatását.
Még februárban, a Magyar Honvédségnél levezényelt “fiatalítási” hullámban, az elsők között távozott Sándor Zsolt vezérkarifőnök-helyettes, aki diplomáciai állással vigasztalódhat. A hvg.hu megtudta: Athénba küldik nagykövetnek.
Egyszerűen elintézte a külügy az akadémikusok aggodalmait.
Biztos, hogy az augusztus 20-i légi parádén madárral ütközött az állami Airbus A330-as, és az is biztos, hogy a hajtómű sérülését nem ez okozta. Hadházy Ákos a hajtómű rongálódásának idejét firtatta, erre azonban nem kapott választ a külügytől. Közben közlekedésbiztonsági vizsgálat folyik.
Háromszáz új munkahelyet hoznak létre, a kormány is beszáll a beruházásba 4,3 milliárd forinttal.
Szijjártó Péter külügyminiszter vasárnap délután a Facebookon jelentette be, hogy a magyar mentőalakulatok hajóra tudtak szállni és hétfőre már elérhetik Líbia katasztrófa sújtotta régióját.
Az amerikaiak által feltartóztatott Szöllősi György fiaskója a példa arra, hogy a diplomata útlevél sem mindenható, mégis ezrével osztogatják. A diplomatákon, állami hivatalnokokon és parlamenti képviselőkön kívül, akiknek valóban szükségük van rá, tömegével kapnak ilyet az aktuális hatalom olyan különféle rendű-rangú kegyeltjei is, akik csak az okmány presztízse miatt villognak vele szívesen. Ők több ezren lehetnek, és általában egy botrány kell, hogy kiderüljön, valakinek adtak.
Teltházas volt a szeptember elejei misszióvezetői értekezlet, ráadásul a közel 130 diplomata mindegyike pontos és fegyelmezett volt. Ehhez mondjuk szükség volt némi “bátorításra” is Szijjártóék részéről. A tárca elismerte: "nagy hangsúlyt fektettek" a fegyelmezett részvétel biztosítására.
A szerelés költsége 95 millió forint volt, a biztosítás pedig fedezte a sérült hajtómű cseréjének költségét. Ez utóbbi összegét a külügyi tárca már adta meg, de egy ilyen Rolls-Royce hajtómű ára 12-15 millió dollár is lehet, vagyis bő 4-5 milliárd forint.
Három hétig tartott az augusztus 20-i légiparádén megsérült állami Airbus A330-as teherszállító javítása, ám a külügyi tárca nem hajlandó elárulni, mennyibe került mindez. A gép a héten már újra repült, de a tucatnyi fizetős járat elmaradása is komoly bevételkiesés. Közlekedésbiztonsági vizsgálatnak egyelőre nincs nyoma, nagy a hallgatás.
Miközben a Nemzeti Sport főszerkesztője az Egyesült Államokba nem jut be, az exjobbikos Bencsik János Kanadába nem kap vízumot, pedig ő lenne a torontói főkonzul. A külügy szerint ez „a cél változatlan”.
Amúgy sem felelt meg gyakorlatilag semmilyen feltételnek a volt jobbikos Volner János, de ezt Szijjártóék még át tudták volna hidalni. Ám maga döntött úgy, hogy visszalép a szingapúri külgazdasági attaséi megbízástól és inkább saját pártját, a Huxitot építi tovább.
Valamivel ütközött, valamit beszippantott augusztus 20-án, a légi parádés repülésekor a külügyi tárca által tulajdonolt, de a Wizzair által üzemeltetett kormányzati tehergép egyik hajtóműve. A kár elérheti akár a milliárdos összeget is. A külügyi tárca a hvg.hu-val közölte, madárral ütközött a Duna fölött alacsonyan áthúzó gép. Csakhogy ennél durvább sérülés nyoma is van a gépen.
Az indok: háborús veszélyhelyzet.
Az egyikük az útlevele rövid érvényessége miatt nem utazhat be Magyarországra, a másik atléta kérelmének elutasítását állítólag nem indokolta a magyar külképviselet.
Egyszereplős közbeszerzést írt ki a külügyi tárca egy 80 milliós Bogányi-zongora beszerzésére, amit abba a brüsszeli palotába szánnak, amelynek milliárdos összegű felújítása zajlik, és amelyik a 2024-es magyar uniós elnökség “„főhadiszállása” lesz. Az épületben létrehozzák „a magyar innováció termét” is, oda kell a luxushangszer – erről külön kormányhatározat is született.